EPD Insight

Visuel identitet + webshop med login funktion

EPD Insight er en ny innovativ platform, der tilbyder en omfattende adgang til miljøvaredeklarationer (EPD’er) til byggebranchen fra nordiske databaser. Platformen er designet til at gøre det nemmere for bygherrer, rådgivere og entreprenører at udregne CO2-udledningen på diverse byggematerialer i forbindelse med større byggerier og stigende LCA-krav. 

Hos Think Next har vi stået for at designe logo, visuel identitet, skabeloner til sociale medier, nyhedsbreve og selve platformen www.epdinsight.dk. 

Her på siden kan du læse mere om, hvilke valg, der er truffet undervejs i processen.

case, ny visuel identitet, logodesign

Tankerne bag den visuelle identitet

Her kan du læse mere om vores grafikers – Rohani Özer – tanker om udarbejdelsen af den visuelle identitet, og de valg hun har taget undervejs for at opfylde kravspecifikationen fra EPD Insight.

Farvepaletten kombinerer afdæmpede blå toner, livlige grønne nuancer, sort og et strejf af iøjnefaldende gul. Den lysegråblå er hovedbaggrunden, der giver en neutral og troværdig base. To nuancer af blå repræsenterer ekspertise, mens mørkeblå tilføjer autoritet. Grøn-turkise nuancer symboliserer fokus på miljøet, og sort tilføjer elegance. Gul fungerer som en subtil accent, primært til præsentationer, trykt materiale og for at tiltrække opmærksomhed.

Hovedlogoet, der er horisontalt i formatet, lægger vægt på transparens og grundig rapportering. Blå og grønne nuancer i logoet understreger firmaets fokus på miljøet. Det sekundære logo, mere kompakt, er alsidigt til begrænset plads, som f.eks. på sociale medier ikoner eller mindre trykt materiale. De visuelle elementer er designet til at formidle kernen i deres arbejde samtidig med, at de opretholder et professionelt og imødekommende design.

Har I brug for en uformel sparring på en ny visuel identitet? Så kontakt os gerne på info@thinknext.dk eller book et møde direkte med Jane Vennersdorf her.

 

case, ny visuel identitet, logodesign
CK Teknik hjemmeside

Websitets layout

Websitet har et rent og brugervenligt interface med en lysegråblå baggrund. Blå nuancer guider brugerne gennem overskrifter og knapper, mens grønne nuancer fremhæver diagrammer og understreger det miljøvenlige aspekt. Sort tilføjer et moderne præg, og gul fremhæver vigtig information, hvilket etablerer en visuel hierarki for en forbedret brugeroplevelse.

EPD Insight anvender skrifttypen Mukta, en skrifttype uden seriffer. Mukta tilfører en ren og moderne fornemmelse til den visuelle identitet, hvilket stemmer overens med firmaets forpligtelse til professionalisme. Dens ligefremme design komplementerer den overordnede æstetik, forbedrer læsbarheden og sikrer et konsekvent brandbillede på tværs af forskellige platforme.

EPD Insights visuelle identitet kommunikerer deres dedikation til bæredygtighed og pålidelig rapportering. Den sammenhængende branding, suppleret med Mukta-skriften, understreger professionalisme samtidig med at opretholde en konsekvent og slagkraftig repræsentation online og i trykte materialer.

Du kan se hele hjemmesiden her.

case, ny visuel identitet, logodesign

En platform, der kan lidt mere end normalt

Selve websitet har en del andre funktioner, end man normalt ser, og derfor er EPD Insight bygget op i WordPress, hvor vi har brugt Divi fra Elegant Themes til at bygge selve designet. Derudover er der lagt en webshop på fra WooCommerce samt betalingsmodul via Pensopay.

Dette gør, at man kan købe licenser til at benytte EPD-værktøjet, og man derefter som bruger kan logge ind. Licenserne er sat ind i pakker. Det vil sige, at man kan købe 1 licens, der er personknyttet til den konto, der har købt licensen. Man kan også købe et bundle på 10 licenser, hvor køberen selv kan gå ind og invitere 9 andre i organisationen til at benytte platformen med logins, der er tilknyttet hver brugers e-mail adresse. 

Disse funktioner gør det let for EPD Insight at administrere logins og automatisere flest mulige processer, så kunden selv står for oprettelsen, og derved kan udgifterne holdes nede til EPD Insights egen administration. 

Desuden er der lavet integration med Active Campaign i forhold til at kunne indsamle e-mail adresser, og integration med Demio til at håndtere tilmelding til gratis webinarer. EPD Insight har desuden en vidensbase, hvor der er samlet artikler. Her er nogle artikler offentlig tilgængelige, mens andet er betalt indhold til licenstagerne. Derved er der sat mange funktioner op, som giver de daglige brugere af EPD Insight en stor merværdi, der egentlig kører ganske automatisk. 

Skal vi kigge på et setup til jeres virksomhed, så er du altid meget velkommen til at booke et møde med os direkte i kalenderen.

case, ny visuel identitet, logodesign

Skal vi lave din virksomheds nye visuelle identitet eller hjemmeside?

Kontakt os

Udfyld gerne kontaktformularen eller giv os et ring på tlf. +45 2622 7541 eller send en mail på info@thinknext.dk